آموزش طراحی برنامه بدنسازی

 

بهترین تمرینات بدنسازی,شوک دهنده

طراحی برنامه بدنسازی یک علم است که متاسفانه خیلی از مربیان از این علم عقب هستند. امروزه سیستم ها    جدیدی طراحی شده است که می تواند به ورزشکار کمک کند که در سریع ترین زمان به هدف خود دست یابید. اما بیشتر وقت ها شاهد این هستیم که مربیان بدنسازی بدون اینکه به نقاط ضعف و قوت بدن ورزشکار توجه کنند اقدام به نوشتن برنامه های تمرینی می کنند که معمولأ نتیجه ای برای ورزشکار نخواهد داشت.
در طراحی برنامه بدنسازی برای ورزشکاران باید حتمأ به نقاط ضعف ورزشکار توجه شود. طراحی برنامه بدنسازی نیاز به دانش کافی دارد. اما در این مطلب ما برای شما خلاصه ای از طراحی یک برنامه بدنسازی برای افرادی که قصد دارند عضلات بالاتنه خود را کات کنند و عضلات پایین تنه را حجیم کنند را به شما خواهیم گفت – این مورد چون مشکل خیلی از افراد می باشد را به همین دلیل برای شما انتخاب کرده ایم.

 

سوپرست,تمرینات سوپرست

در طراحی برنامه بدنسازی باید برای عضلات بالاتنه از تکرارهای زیاد استفاده کنید و همچنین باید بیشتر حرکات بالاتنه با دستگاه های بدنسازی انجام شود. بهتر است که از سیستم های شوک دهنده و سوزشی در سمت بالاتنه استفاده کنید. تکرارهای بین ۱۵ تا ۲۰ تکرار برای بالاتنه می تواند مناسب باشد. سعی کنید بیشتر حرکات با سیم کش و دستکاه های بدنسازی باشد اما در طراحی برنامه بدنسازی برای عضلات پایین تنه باید از انواع حرکاتی که با هالتر و دمبل اجرا می شود می توانید استفاده کنید. از تکرارهای بین ۸ تا ۱۰ تکراری سعی کنید استفاده کنید. حرکاتی مانند: اسکوات، لانج، پرس پا و لیفت می تواند حرکات مهمی برای حجم عضلات پایین تنه باشد.
سعی کنید از سیستم هایی مانند هرمی – پیش خستگی – و استراحت توقف برای عضلات پایین تنه استفاده کنید.
این یک نمونه برنامه بدنسازی برای افرادی است که می خواهند همزمان بالاتنه خود را کات تر و پایین تنه خود را حجیم تر کنند.
متاسفانه از آنجایی که خیلی از مربیان بدنسازی از علم طراحی برنامه بدنسازی اطلاع چندانی ندارند به همین دلیل یا برنامه کاملأ حجمی به ورزشکار می دهند و یا برنامه کامل تفکیک عضله.
در صورتی که می توانید به راحتی در یک برنامه بدنسازی هم حجم عضلات و هم کات عضلات را قرار بدهید.